BRANDSTOF STABILISATOR

 XERAMIC® 20432BRANDSTOF STABILISATOR & CONSERVERING

Geschikt voor benzine- en dieselmotoren

XERAMIC® 20432 Brandstof Stabilisator & Conservering is een brandstofadditief specifiek ontworpen voor een uitstekende conservering van het brandstofsysteem gedurende de winterstalling en/of lange periodes van stilstaan. Dit hoogwaardige geconcentreerde XERAMIC® additief voorkomt verkleuren en oxidatie van de brandstof, voorkomt roest en houdt het gehele systeem schoon, resulterend in het gemakkelijker starten na de winterstalling en/of lang stilstaan. Benzine is niet langer houdbaar dan 6 weken maar dat kan eventueel worden verlengd tot 12 maanden na toepassing van XERAMIC® 20432 Brandstof Stabilisator & Conservering.

Eigenschappen

  • Beschermt de brandstofpomp tegen corrosie en slijtage
  • Maakt de brandstofleidingen schoon en verhindert de vorming van aanslag
  • Voorkomt moeilijk starten en het onregelmatig lopen van de motor
  • Voorkomt oxidatie in de brandstoftank

Toepassingen

  • Normale dosering 10mm voor 5 liter brandstof
  • Intensieve dosering 20mm voor 5 liter brandstof
  • Geschikt voor 2-takt en 4-takt motoren
  • Prijs € 13,60 Excl.BTW (250ml)
BARDAHL® DIESEL ANTI BACTERIE

Bardahl Diesel Anti Bacterie is een krachtige biocide die bacteriën en schimmels uit de diesel verwijdert. Bacteriën en schimmels kunnen de brandstoffilters verstoppen en ook schade aanbrengen aan het inspuitsysteem van hoge drukinspuitingen (Common Rail). Biedt tevens langdurige corrosiebescherming voor tank en leidingen. Een half kopje water in 1000 liter dieselbrandstof is al genoeg om microbiologische groei op gang te brengen. Water is onoplosbaar in brandstof, vooral in een warme en vochtige omgeving. Het condenseert zich uit de brandstof en uit de lucht in de tank, als die afkoelt. Het komt samen op de tankbodem of vormt druppeltjes tegen de wanden en in de brandstofleidingen. In elk stadium tussen de raffinage en uw brandstoftank kunnen bacteriën zich in het water exponentieel vermenigvuldigen en biosludge (biologisch bezinksel) vormen. Warmte versnelt deze microbiële groei. Bij turbulentie kunnen de micro-organismen uit het water en de biosludge loskomen en zich vermengen met de brandstof. Diesel Anti Bacterie kan direct toegevoegd worden aan de brandstof en zorgt voor het stoppen van microbiële groei en bio corrosie. Bardahl een officiële registratie (nodig omdat dit een biocide is en deze niet zomaar op de markt gebracht mag worden). Daarnaast is de werking ook identiek.

Aanbevolen dosering:
preventie 20 ml /100 liter diesel
reiniging van vervuilde diesel 50 ml /100 liter diesel
shock dosering: 0.5/1.0 liter /100 liter diesel

Inhoud: 0,5 ltr.

Prijs € 35,00 Excl.BTW (500ml)

Bestelnummer: BA02605

Toelichting; Indien mogelijk, verwijder al het water uit de dieseltank voor u Diesel Anti Bacterie toevoegt. Voeg de biocide toe wanneer de tank voor ongeveer een derde is gevuld. Het product mengt zich zo maximaal met de brandstof tijdens het afvullen van de tank. Bardahl Diesel Anti Bacterie concentreert zich in het water en het natte bezinksel en begint onmiddellijk te werken. De toe te voegen hoeveelheid product hangt af van het totale tankvolume. Is het brandstofsysteem grondig vervuild met zichtbaar bezinksel, of is er sprake van een technisch mankement zoals een filterverstopping? Gebruik dan een SHOCKDOSERING. Zo mogelijk, verwijder 24 uur na de behandeling met Diesel Anti Bacterie, al het restwater en de aanwezige biosludge. In het geval van grote hoeveelheden biosludge moet u het brandstofsysteem (tank, brandstofleidingen en filters) reinigen voor u Bardahl Diesel Anti Bacterie gebruikt.

Let op: Laat u het na om bevuilde tanks te reinigen voor een behandeling, dan is het mogelijk dat u in een eerste periode de brandstoffilters sneller moet vervangen, omdat ze verstopt raken met biosludge dat de biocide uit het systeem heeft verwijderd.

Winterklaar maken: De motor geruime tijd laten draaien, nadat u de conditioner aan de brandstof hebt toegevoegd. Hierdoor bent u er zeker van dat er geen resten van water in de belangrijke delen van de motor zijn achtergebleven ( inspuitpomp, verstuivers, commonrail systeem). Het beste is de tanks volledig af te tappen en te reinigen. Waterscheider, indien aanwezig leeg- en schoonmaken. Als de tank geen mangat heeft en u dus niet zeker weet of de tank geheel leeg en schoon is kunt u de tank ook volledig afvullen met diesel (en voldoende conditioner uiteraard). Vervolgens gedurende de winterperiode de tankontluchting afsluiten zodat er geen waterdamp naar binnen kan.