SEPAR BRANDSTOFFILTERS
Water en vuil in dieselbrandstof kunnen de hooggepolijste onderdelen van brandstofpompen en verstuivers ernstig beschadigen. Vuildeeltjes kunnen de plunjes van de brandstofpomp onbruikbaar maken. Slib, condens- en roestvorming zijn daar de voornaamste oorzaak van. Separ filters verwijderen vuildeeltjes vanaf 30 micron en water voor bijna 99,8%.
Werkwijze:
Eerste fase
Afscheiding van vaste onbekende stoffen en vloeibare verontreiniging door middelpuntvliedende werking van afscheider (centrifuge)
Tweede fase
Verzameling van de nog achtergebleven fijne deeltjes. De zich in zwevende toestand bevindende deeltjes stijgen met de brandstof in het bovenste deel van het kegelvormige tussenstuk (conus) en verzamelen zich aan deze schuine vlakken. De met de tijd ontstane grotere en zwaardere delen zinken langzamerhand naar de in de eerste fase afgescheiden verontreinigingen op de bodem van de kom.
Derde fase
De fijnste filtering van de brandstof in de Separ-filterelementen (inzet).
Door het samenwerken van alle drie fasen wordt een afscheiding van water van 99,8% bereikt.
Inbouwmaten(bxdxh) :
SWK 2000/5 enkel 140×92,5x258mm
SWK 2000/5/U omschakelbaar 440x160x298mm
SWK 2000/10 enkel 146x107x328mm
SWK 2000/10/U omschakelbaar 460x194x378mm
Alternatieve uitvoeringen :
SWK 2000/…/50 : met langere stand tijd filter /grotere inbouwmaten
Kijkglas met hitteschild (RINA-versie)
Kijkglas met sensoren voor niveaumeter
Kijkglas met hitteschild & contacten voor niveaumeter
Metalen opvangpot
Metalen opvangpot met contacten voor niveaumeter
Filterverwarming (12v & 24v)
DE-BUG MAGNETISCHE BRANDSTOFFILTERS
De-Bug Brandstof Sterilisatie Systemen
Diesel- en gasolie zijn organische vloeistoffen en daardoor een voedingsbodem voor microscopische groei van algen, gist en bacteriën.
De groei van organismen kan zeer snel gaan. Omstandigheden zoals vocht en/of temperatuur kunnen onmiddellijk aanleiding geven tot een sterke groei van deze organismen.
De aanwezigheid van deze vervuiling door organismen wordt in het algemeen duidelijk door de volgende symptomen: reuk, kleur en corrosie.
Het gevolg is:
1. Verstopping van de filters
2. Verstopping van de leidingen
3. Verstopping van verstuivers
4. Verstopping van de brandstofpomp
5. Schade aan het gehele systeem
Het resultaat:
1. Motoren lijden aan brandstofgebrek, waardoor vermogensverlies
2. Motoren kunnen stilvallen
3. Hogere onderhoudskosten of dure reparaties
4. Mogelijk ontstaan van een gevaarlijke situaties doordat het vaartuig niet meer bestuurbaar is
Werking:
Het De-Bug Brandstof Sterilisatie Systeem behandelt de brandstof door middel van een magnetisch veld, waar doorstroming heeft bewezen dat alle organismen afsterven en zodoende de vervuiling van de brandstof wordt bestreden en voorkomen.
Het resultaat is:
1. Optimale motorprestatie
2. Lager brandstof gebruik
3. Schonere uitlaatgassen, roetmeting ter inzage
4. Lagere onderhoudskosten
5. Langere levensduur van de onderdelen en motor
Het De-Bug Brandstof Sterilisatie Systeem bestaat uit een corrosievrije behuizing, waarin permanentmagneten zijn geplaatst die van een keramische laag zijn voorzien en daardoor onderhoudsvrij zijn.
DE-BUG is een éénmalige aankoop gebaseerd op “FIT IT – FORGET IT”
De-Bug Brandstof Sterilisatie Systemen zijn ontworpen, ontwikkeld en gefabriceerd in Nieuw- Zeeland door DE-BUG Worldwide. De-BUG heeft patenten. Nato nummers, Veritas certificaten en wordt aanbevolen door gerenommeerde motorfabrikanten en oliemaatschappijen. Testrapporten liggen ter inzage
RACOR VERVANGINGFILTERS
Uit voorraad leverbaar de meest voorkomende modellen (2010PM, R12P, R15P, R20P en S3208P) tegen scherpe prijzen.
|