Bukh reddingsboot dieselmotoren (SOLAS goedgekeurd)
De DV29RME is ontworpen en gebouwd als een echte scheepsmotor – het is geen “gemarineerde” industriële motor. Door een eenvoudig ontwerp is het onderhoud van de motor zeer eenvoudig uit te voeren.
Een BUKH trilt niet door een goed uitgebalanceerd systeem van roterende contragewichten in de motor die alle trillingen neutraliseren. Het rammelt niet omdat minimale toleranties in alle bewegende delen zorgen voor een zo laag mogelijk geluidsniveau in lagers, tandwielen, zuigers en drijfstangen. Een BUKH RME-motor heeft een automatische brandstofregeling die garandeert dat de motor alleen de hoeveelheid brandstof krijgt die de directe belasting nodig heeft.
Door een open vliegwiel zijn we in staat om een grote verscheidenheid aan verschillende SOLAS goedgekeurde startsystemen aan te bieden, wat bij andere dieselmotoren niet mogelijk is. We kunnen handstart, hydraulische start en veerstart combineren met traditionele elektrische start.
STANDARD EQUIPMENT
- Reverse-reduction gear
- Wet sump lubrication system
- Pre and main (full flow) filter
- Keel-cooling with thermostat
- Air inlet filter
- Fuel lift pump
- Electric start
- Charging alternator with double diode
- Operating remote panel with
- Charging light
- Luboil pressure warning light
- Cooling water temperature warning light
- Push button for start and stop
- Audible warning
- Fittings for remote control
- Zinc anode protection
- Drain pump for luboil
- Dry exhaust fitting
- Up-side-down valve
- Standard set of tools
- Operating manual
- Watercooled exhaust manifold
- Fittings for keel cooling
- Decompression lever
- Centrifugal governor
OPTIONS
- Instrument panel with gauges
- Tachometer
- Temperature
- Oil pressure
- Spraypump for fireprotected lifeboats that can stand dry-running.
- Battery switch
- Remote control
- 3 blade propeller
- Propeller shaft
- Sterntube
- Front sealing arrangement for sterntube
- Rear sterntube bearing
- Propeller shaft coupling
- 6 different SOLAS approved starting systems
- Electric start with two independent starting batteries
- Electric start with two starter motors and two independent starting batteries
- Electric start and hand start with one battery
- Electric start and spring start with one battery
- Electric start and hydraulic start
- Hand start and hydraulic start
60 rps (3600 rpm) | 29 HP (21.3 kW) |
50 rps (3000 rpm) | 25.6 HP (18.8 kW) |
40 rps (2400 rpm) | 20.9 HP (15.4 kW) |
33 rps (2000 rpm) | 17.2 HP (12.6 kW) |
Reverse-reduction gear ratio | 3:1 / 2,5:1 (optional) |
Engine rotation (looking forward) | Anti-clockwise |
Propeller rotation (looking forward) | Clockwise |
Number of cylinders | 2 |
Bore and stroke | 85×85 mm (3.35×3.35 in) |
Swept volume | 964 cm3 (58.82 cu in) |
Cycle | 4-stroke |
Turbo charge pressure | – |
Cooling system (standard) | Keel-cooling |
Inclination, max, fore and aft | 12 |
Heel, max, continuous | 25 |
Fuel consumption, full load | 7.8 l/h (1.70 galls/h) |
Fuel consumption, cruising | 4.0 l/h (0.88 galls/h) |
Air consumption | 1784 l/min |
Exhaust temperature | 580°C |
Electric starter motor | 12V, 1.5 HP (1.1 kW) |
Charging alternator | 14V, 50 Amp, 700W |
Net weight | 223 kg (492 lbs) |
Engine crankcase vent syst | Closed |
Electronic engine diagnostic | NO |